onsdag 8. mai 2013

aprikos-skyer

(i dag fikk jeg 4- på norsk hovedmåls-/nynorsk-analyse, jeg fikk 5/6 på engelsk heldagsprøve/tentamen, jeg gikk i tynn genser og shorts med strømpebukse under og vinden var varm og rusket i håret mitt. jeg så kråken vagge rundt og lurte på hvor eggene deres er lagret i kroppen, jeg dro til byen med mamma og på tannlegen og det er ubeskrivelig fint å føle seg helt trygg selv om man går gjennom "tunnellen" (tilfluktsstedet ved krig). 

jeg leste et brev på kjøkkenbenken selv om pappa ikke sa at det var greit. det var skrevet av tante på vegne av familien, og handlet om farfar (og farmor). det var surrealistisk og veldig virkelig, og jeg fant ut ting jeg ikke hadde vært klar over, som pappa og familien har holdt tilbake, fordi de synes alt av dette er vondt.

etter middag fortalte pappa noe annet, noe som hadde skjedd i dag. farfar sa, "er det gud som kaller på meg?", selv om familien vår nok er ateister hele gjengen.

jeg tror ikke dette har vært en bra dag. ikke for noen, noe sted i hele verden. de som sier at livet er herlig, de lyver. de skulle fått en smekk på kinnet og en realitycheck attåt.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar